připravujeme
V oblasti bezpečnosti práce vyhodnocujeme úroveň zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví, identifikujeme nedostatky či problematické oblasti, hodnotíme pracovní rizika a navrhujeme opatření a pomáháme eliminovat potenciální nároky zaměstnanců na odškodnění související s pracovními úrazy či nemocemi z povolání.
připravujeme
AUDIT SOULADU S PRÁVNÍMI POŽADAVKY - COMPLIANCE AUDIT
Cílem auditu bezpečnosti práce je nezávislé externí posouzení, zda jsou všechny firemní procesy v souladu s právními požadavky nebo s požadavky mateřských korporací (tzv. compliance audit). Audit souladu s právními požadavky lze považovat za splnění požadavku na roční prověrku BOZP dle Zákoníku práce.
Předmětem auditu je posouzení úrovně bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, provozních podmínek podniku a zavedení pracovních postupů, bezpečnosti technického a strojního vybavení, systémů řízení bezpečnosti práce a dalších aspektů vzhledem k právním či jiným požadavkům.
Audit souladu s právními požadavky lze považovat za splnění požadavku na roční prověrku BOZP dle Zákoníku práce.
Nedílnou součástí výstupu z compliance auditu je návrh nápravných opatření vedoucí k dosažení a udržování souladu s příslušnými požadavky a tím k eliminaci či snížení rizika správních řízení či sankcí ze strany státních orgánů. Dále complinace audit pomáhá nalézt možnosti ke zlepšení a zefektivnění systému řízení BOZP jakožto prevence nehod, pracovních úrazů a nemocí z povolání.
PŘEDKUPNÍ AUDIT BOZP - DUE DILIGENCE
Identifikace nedostatků či problematických oblastí, které by mohly pro kupujícího v budoucnu představovat potenciálně významné náklady či závazky.
Klíčové oblasti BOZP posuzované v rámci předkupního auditu jsou nároky zaměstnanců na odškodnění související s pracovními úrazy či nemocemi z povolání, stav výrobních a technických zařízení, pracovní podmínky a expozice zaměstnanců škodlivým faktorům, případně další problematické aspekty. které mohou vyžadovat po převzetí výrobního podniku významné investice či závazky.
Obvykle provádíme oba typy BOZP auditů v kombinaci s ekologickým auditem.
ENACON provádí audity souladu s právními požadavky v oblasti BOZP pro širokou škálu průmyslových podniků od automobilového průmyslu, chemické a elektrotechnické výroby, po elektrárny a strojírenské podniky. Dlouhodobě se podílíme na komplexních auditových programech několika nadnárodních společností v Čechách i na Slovensku.
Komplexní hodnocení a zjišťování příčin a zdrojů rizik. Pomoc s jejich odstraňováním. Metodická podpora a školení pro podniky s požadavky mateřských korporací (tzv. compliance audit)
Rozhodování založené na hodnocení rizik je nejefektivnějším přístupem k zajištění adekvátní ochrany zdraví zaměstnanců při účelně vynaložených prostředcích.
Svým klientům poskytujeme metodickou podporu, školení a komplexní služby v oblasti hodnocení pracovních rizik v návaznosti na povinnosti vyplývající ze Zákoníku práce a souvisejících přespisů.
Důkladně provedené hodnocení rizik je účinným nástrojem prevence pracovních úrazů a nemocí z povolání.
Identifikace nebezpečí
Vyhodnocení úrovně rizika
Stanovení opatření k odstranění, snížení nebo řízení rizika.
Aplikace RIZIKA slouží jako nástroj k efektivnímu vyhledávání a řízení pracovních rizik tak, jak to ukládá zákon.
Je určená k vytváření a správě databáze identifikovaných rizik, jejich vyhodnocení podle zvolené metodiky a správě nápravných opatření včetně evidence přidělovaných osobních ochranných pracovních pomůcek.
Hodnocení rizik spojených s výkonem práce zaměstnanců je podle Zákoníku práce povinen provádět každý zaměstnavatel. S cílem zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci je povinen tato rizika soustavně vyhledávat, zjišťovat jejich příčiny a zdroje, hodnotit je a na základě tohoto hodnocení přijímat opatření k jejich odstraňování.
Pomoc s interpretací a implementací legislativních požadavků, tvorba na míru šité dokumentace, školení zaměstnanců a nastavení efektivního systému řízení BOZP.
Pomáháme s výkladem a implementací právních předpisů do praxe. Sledujeme legislativní změny a doporučujeme vhodná opatření pro jejich plnění. Zajišťujeme konzultace k vašim konkrétním potřebám a poskytujeme srozumitelné odpovědi na právní otázky související s BOZP.
Připravujeme veškerou potřebnou dokumentaci v souladu s platnou legislativou a specifiky vašeho provozu. Vytváříme interní směrnice, provozní řády, hodnocení rizik, pracovní postupy a další dokumenty nutné pro zajištění bezpečného a legislativně vyhovujícího pracovního prostředí
Realizujeme školení v oblasti BOZP pro zaměstnance na všech úrovních – od vedoucích pracovníků po řadové zaměstnance. Zaměřujeme se na praktické aspekty bezpečnosti práce, prevenci rizik a správné postupy při mimořádných událostech. Školení přizpůsobujeme potřebám konkrétního pracovního prostředí.
Pomáháme s nastavením a optimalizací systému řízení BOZP tak, aby byl efektivní, srozumitelný a v souladu s právními požadavky. Poradíme s implementací opatření pro prevenci rizik, kontrolními mechanismy a zlepšováním bezpečnostní kultury ve firmě.